Nyströms Trafikskola

Bil | Teori

Med hjälp av det senaste digitala studiematerialet och obegränsat antal övningsprov ger vi dig bästa möjliga förutsättningar för att klara det obligatoriska teoriprovet.
Teoripaketet: 2 500 kr
Bokning: Kontakta oss för bokning

Teori för bil

Obligatorisk teoriutbildning

Den teoretiska delen av körkortsutbildningen ses av många som ett jobbigt moment, något vi försöker råda bot på genom att erbjuda en modern form av teoriutbildning. Via dator eller telefon kan du studera teorin digitalt och dessutom utföra obegränsat antal av övningsproven från Sveriges Trafikutbildares Riksförbund. Och om du känner att du behöver mer hjälp eller vill ha någonting förklarat på en djupare nivå för dig, så erbjuder vi även lärarledda teorilektioner. Kort sagt så ger vi dig de absolut bästa förutsättningarna för en lyckad teoriutbildning!

Digital utbildningsplattform

Det digitala utbildningspaketet med tillgång till Elevcentralen innefattar interaktivt studiematerial där du kan läsa, lyssna och se filmer samt göra övningar och låtsasprov. Plattformen elevcentralen är tillgänglig från både dator, mobil samt surfplatta.

Individuella teorilektioner

Om du behöver ytterligare stöd så kan vi erbjuda individuella teorilektioner där du bokar en lektionstid själv med en trafiklärare. Ni går tillsammans igenom dina funderingar i en lugn och trygg miljö tills du känner att du har förståelse över de moment du tidigare var tveksam över.

Stöd vid läs och skrivsvårigheter

Elever som har läs och skrivsvårigheter kan ansöka om förlängd provtid, alternativt muntligt prov, när det är dags för det obligatoriska teoriprovet. Kontakta oss så hjälper vi dig med dina förutsättningar.