Nyströms Trafikskola

Bil | Körlektioner

Vi har erfarna trafiklärare och moderna lättstyrda fordon. Genom att anpassa lektionerna mot kursplanen efter varje elevs framsteg, ser vi till att våra elever tar sitt körkort så effektivt som möjligt.
Pris: 990 kr / 60 minuter
Bokning: Kontakta oss för bokning

Körlektioner för bil

Innehåll och omfattning

Den praktiska delen av en körkortsutbildning är både rolig och allvarlig på samma gång. Under våra lektioner så anpassar vi momenten ut ifrån varje elev för att matcha kunskap och körvana. Samtidigt så ser vi till att varje elev uppfyller de 16 punkter som ses som ett grundkrav för att vi ska boka ett körprov. Ett vanligt tillvägagångssätt är att de första lektionerna sker i ett lågtrafikerat område så eleven kan lära sig att hantera bilen i en trygg miljö. Sedan introducerar vi stegvis mer trafikerade vägar och sträckor tills eleven känner sig trygg med stadstrafik och senare även högre hastigheter.

När kan jag börja med körlektioner?

Du behöver ha fyllt 16 år för att få börja ta körlektioner hos oss. Utöver att uppnått rätt ålder så behöver du även ha ett giltigt körkortstillstånd från transportstyrelsen.

Följ med som handledare

Är du handledare till en av våra elever på trafikskolan? Då är du varmt välkommen att följa med i bilen under en körlektion.